Velkommen til KØGE NORD FC.

Vi vil her gerne byde alle velkommen i klubben, både gamle og nye medlemmer.

KØGE NORD FC er oprindelig en fusion mellem Ølsemagle Fodbold og Ølby Boldklub – fusionen
skete i 1970, hvorefter den nye fusionsklub blev en del af Rishøj Idrætsforening. Her hørte  boldklubben til indtil 2003, hvor vi løsrev os fra Rishøj I.F. Vi mente, at det var bedre for fodbolden og vore medlemmer at stå på egne ben. Der var efterhånden for mange uoverensstemmelser mellem idrætsforeningen og fodboldafdelingen, da vi trods alt dyrker en udendørssport, hvor de andre var samlet om hallen.

Vi fik stor opbakning fra vore medlemmer på generalforsamlingen, og vi syntes selv, at vi er kommet godt fra ”land”.  Rishøj Boldklub blev stiftet på en ekstraordinær generalforsamling  i 2004.

I 2017 skiftede klubben endnu engang navn, da det på generalforsamlingen blev besluttet, at klubben skulle hedde KØGE NORD FC.

Vi vil slutte med endnu engang at ønske alle velkommen i klubben, og for dem som ikke kender os, så kom ned og hils på os, vi har det rigtig godt i KØGE NORD FC.

KØGE NORD FC

At spille i Klubben:

Målsætning

Klubbens målsætning er at skabe gode resultater i klubben. Resultater der er nået i kraft af sammenholdet og fighterånden i klubben, samt en engageret ledelse, trænere og holdelederes indsats. Med henblik på at forsætte den positive udvikling arbejder klubben med en række klare målsætninger. Grundlaget for at klubben kan nå sin sportslige målsætning er, at udvikle spillere fra egen ungdomsafdeling.

Klubbens bedste seniorhold spiller p.t. i Danmarksserien. Det erklærede mål er, at inden for en 3-årig periode at komme tilbage i 2. Division. For at nå disse mål skal alle trænere/holdledere samt spillere udvikles.

Fodbold skal først og fremmest skabe glæde, godt humør og begejstring hos alle i klubben – for det skal være sjovt at spille fodbold.